Milli Eğitim Bakanı Sayın Nimet Çubukçu’ya Açık Mektup

Yazıcı-dostu sürümSend by emailPDF

02.10.2009

Değerli Bakanım,

Siz benim için iki nedenle önemli ve farklısınız; her şeyden önce kadın ve anasınız yani vicdanınız, algılamanız, hayat içindeki duruşunuz ve sorunlar karşısında geliştirdiğiniz çözümler (her ne denli mevcut sistemsel özelliklere ve mevcut bürokratik yapılanmaya ister istemez uygunluk arz etse de) kadınca, vicdanlı ve daha hakkaniyetli. Şahsım için önemli oluşunuzun ikinci nedeni ise; göreve geldiğiniz tarihten bu yana gerçekleştirdiğiniz uygulamalar gayet tutarlı, akılcı ve Bakanlığın yerleşik bürokratik kalıplarına rağmen gayet ilerlemeci (ilerici değil). Umarım yolunuz da şansınız da çok açık olur ve siz tarihe “bu Türk evlatlarına güzel bir sistem hazırlamayı başaran kadın Milli Eğitim Bakanı” olarak geçersiniz.

   Sizinle hiç  bir alış-verişi olmayan ve bu nedenle de hak etmeyeceğiniz övgü  mekanizmasını devreye sokma ihtiyacı duymayan şahsımın tüm bu haklı övgülerden sonra size diyeceği daha doğrusu aktaracağı bir okur mektubu var. Umarım bu mektubu her gün yazılı  basından “Nimet Çubukçu” adını arayıp, sizinle ilgili en küçük bir eleştiriyi dahi şahsınıza arz eden danışmanlarınız bu yazıyı da görür, önünüze koyar, böylelikle hem düşünmeniz için fırsat yaratmış hem de size haksız bir uygulamayı sistemden kaldırma lüksünü sağlamış olurlar.

   Olur da onca işiniz ve memleket meselesi arasında aşağıda belirtilecek olan hususla ilgili olarak benimle görüşmek istersiniz (ki Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanlığı göreviniz sırasında bir husus üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirmiştik), size seve seve vakit ayırırım hatta sizinle Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bireysel olarak gördüğüm aksayan unsurları da paylaşmış olurum.   

   Size bir vatandaş  ve akademisyen olarak sevgi ve saygı sunuyorum.

   Dr. Gamze Güngörmüş Kona 

İşte okurumun mektubu:

“2000’li yıllardan başlamak üzere Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak ve zorunlu hale getirmek için bir program hazırlamıştır. Ancak bünyesinde bu ihtiyacı karşılayacak sayıda yetişmiş elaman (okul öncesi öğretmeni) bulunmamaktadır. Bu nedenle, ihtiyacı karşılamak için Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi ile 25.01.2000 tarihinde bir protokol imzalamıştır. Yapılan bu protokol gereği; 



1-Kız Meslek Lisesi çıkışlı olmak.

2-ÖSS’den en az 105 puan almak (ben kazandığımda 309 idi).

3-Alanında öğretmeni iş başında yetiştirmek (3. ve 4. sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çok sıkı staj programlarından geçirildik).

4-Bu protokol gereğince okulun ilk iki yılında kadrosuz usta öğretici olarak (müstakil sınıflarda ana sınıfı öğretmeni olarak görev yaptık) ve yine  protokol gereğince ikinci sınıfı bitirip ön lisansı tamamlayanlar kadrolu usta öğretici olarak görevlendirileceklerdir. 


5-Dört yılı tamamlayanlar öğretmen olarak öncelikli atanma hakkına sahip olacaklardır. 



   Ancak, Milli Eğitim Bakanlığı usta öğreticiler için bu protokol çerçevesinde tanıdığı hakları gerçekleştiremediği gibi Eylül 2009’a kadar usta öğretici olarak çalıştırmaya da devam etmiştir. Eğitim-Sen’in “usta öğretici” adı altında öğretmen almak yerine az parayla mezun eleman çalıştırmasının doğru olmadığı gerekçesiyle açtığı davayı kazanması üzerine Milli Eğitim Bakanlığı yine eylül ayı içerisinde on bin sözleşmeli okul öncesi öğretmen almıştır. Ancak, yine bu atamalarda 40 yaş sınırı koyarak yıllardır kadrosuz usta öğreticilik yapan lisans eğitimlerini tamamlamış bu işe emek vermiş, gönül vermiş, umut bağlamış olan beni ve benim durumumda olan bir grup arkadaşı kırk yaş sınırı uygulamasıyla atama dışı bırakmıştır. Bizler kadrosuz usta öğreticilik yaparken kırk yaş sınırını geçtik bu işe başladığımızda henüz kırk yaş sınırını aşmamıştık. Üstelik ne acıdır ki KPSS sınavından bizlerden çok daha düşük alanlar atandılar. Öğretmen olmanın ölçüsü bu mu olmalı? Hem bu yaş sınırının ne yararı var? O zaman kırk yaşını geçen öğretmenleri emekli etsinler. Biz çok emek verdik, içimizde benim gibi ikinci fakültesini bitirenler var ki kimsenin gitmediği köylerde ‘Modern Çalıkuşu’ misali görev yaptık, canla başla çalıştık. Milli Eğitim Bakanlığı usta öğreticilere karşı sorululuğunu yerine getirmemiştir. Hiç değilse kasım ayı atamalarında haksızlığa uğrayan bizlerin mağduriyeti önlensin ve bu hukuksuzluk giderilsin. Lütfen Sayın Bakanım yardımınızı bekliyorum.”

Saygılarımla,

Neslihan Nakiboğlu

NOT: Bu yazı Gamze GÜNGÖRMÜŞ KONA tarafından gönderilmiştir.

 

 

Gamze.Kona@PolitikaDergisi.com

 

Bu sitedeki içeriklerin izinsiz alınması, kopyalanması, başka bir imza ile izinsiz ve "kaynak gösterilmeden" yayınlanması kesinlikle yasaktır. Tam bağlantıyı (link) ve yazar / çizer adını kaynak göstermek şartıyla, alıntı yapılabilir. PolitikaDergisi.com © 2009

Yayın Kaynağı: Politika Dergisi Sayı 18, Ekim 2009, Cilt - Yıl 2, No. 18


Yorumlar

40 yaş mağduriyeti

Gamze hanım öncelikle size bu konuyla ilgilendiğiniz için sonsuz teşekkür ederim.Ben de 40 yaş mağduruyum.17 01 1970 doğumlu olduğum için yıllardır emek verdiğim mesleğimi yapamaz oldum.Ben böyle bir zihniyeti anlayamıyor ve kabullenemiyorum.Ücretli olarak çalışırken genç sözleşme ya da kadro için yaşlısınız.Biz zaten 40 yaşından önce Türkiye Cumhuriyeti Devletinin okullarında bağımsız sınıflarda usta öğretici olarak çalıştık. Şimdi neden çalışamıyoruz.Acaba sayın bakanımızın haberimi yok.Oysaki ben ne kadar sevinmiştim Nimet Çubukçu Milli Eğitim Bakanı olduğunda.artık yoruldum söyleyecek sözüm bitti.Bu koskoca devlete bir tek bizmi sığamadık.Ayrıca ben bizlerin hem tecrübesiyle hem de yaşı itibarıyla denge olacağımızı düşünüyorum.Bir anne bir kadın olarak ben yinede bakanımıza güveniyor ve sorunumuza çare bulacağına inanıyorum.Lütfen sizler de bize destek olmaya devam edin sesimizi duyuralım.Yoksa ben ve benim durumumda olan birçok arkadaşım büyük hayal kırıklığı yaşayıp Allah ne kadar ömür verdiyse yaşadığımız sürece kaderimize kahredeceğiz.

kpss'de neden taban puan var!!!

ben hala kpss de neden taban puan var anlamış değilim!!! kardeşim bu eleme sınavı ise bir bölüme 100 adet öğretmen alacaksanız 100. kişinin puanı taban puandır değil mi... peki niçin alınacak öğretmenliklere taban puan konur ve kim neye göre belirler bunları. milli eğitimin anlayamadığım uyğulamalarından biridir bu. sen 4 yıl ne zahmetler ne sıkıntılar çekerek bitiren öğretmenlerin aldığı diplomaları yokmu sayıyosun anlamadım ki!!! şunu bilin kpss ye giren her aday eşittir ve sizin vermiş olduğunuz kadrolara girmek için sınava giriyorlar, yapmanız gereken tek şey ALDIKLARI PUANLARI YUKARIDAN AŞAĞIYA DOĞRU SIRAYA DİZMEK VE MALİYENİN DESTEKLEDİĞİ KADAR ÖĞRETMENİ ALMAK TABAN PUANDA NEYMİŞ bu kadar basit...

40 yaş mağduru

Merhaba, 08 Eylül 1970 doğumlu olduğum için ve sadece 40 yaşından 10 gün aldığım için ek alıma müracaat yapamadım. Kaç yıllık emeğim gitti. Duygularımı kelimelerle tarif bile edemiyorum. Çok üzgünüm. Keşke bu alım daha önceden planlansaydı, şimdi hiçbirimiz böyle mağdur olmayacaktık. Üstelik sayımızda hiç az değil. Şu anda konu EĞİTİM SEN TARAFINDAN MAHKEMEYE TAŞINMIŞTIR. Dilerim olumlu sonuçlanır ve bizlerde haklarımıza kavuşuruz. Benden daha düşük puanlılar bile yerleşti. Burada yeterlilik nedir peki?

40 yaş davası

bende 40 yaş mağdurlarından bir tanesiyim eğitim senin açmış olduğu davayı bir yıldır danıştayın sayfasında takip ediyorum davamız malesef olumsuz sonuçlandı eğitim sen yürütmeyi durdurma istemini danıştaya 2 kez sundu ikisinde de ret cevabı çıkmıştır. ben avukat mahnut beyle sürekli irtibat halindeydim bana söylediği danıştay 2.kez ret cevabı verirse şansımızın olmayacağı yönündeydi ben davayı bırakmadım arkadaşlar bireysel olarak ankara idare mah dava açtim benim gibi dava açan varmı varsa bana ulaşsın lütfen

arkadaşlar danıştaydaki

arkadaşlar danıştaydaki davamız halen sürüyor. olumsuz bir sonuç almadık. ben bireysel açmıştım. dava devam etmekte diyor.dava içinde e devlet ten takip edebilirsiniz orada mahkemelerim diye bir bölüm var oraya tıklayarak mahkeme durumunuzu öğrenebilirsiniz. lütfen e devlet e girip oradan BİMER e(e devlet şifresini kullanarak giriş yapacaksınız, daha sonra DEVLET PENCERESİNE TIKLAYARAK sıkça sorulan sorulara girip ilk başta BAŞBAKANLIK yazısına tıklayarak mesaj sayfası açılacak oradan istediğinizi yazıp bimere gönderiyorsunuz.bu yolları takip edin ) maillerinizi gönderin.başmakanlığa.ne kadar çok olursa o kadar ses getirecekk. türkiyede bir bütün olmalıyız ki sesimizi duyuralım. 3900 mağdur var. 40 yaş mağdurları el ele çalışalım biz antakya HATAY DA BİR BÜTÜN OLARAK ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRÜYORUZ.

40 yaş engeli

bu haberi yayınladıkları için politika dergisi editörlerine teşekkür ederim.ben ve benim gibi 40 yaş engeline takılmış,mesleğini,ailesini,lisans eğitimini aynı anda başarıyla yürütmüş azimli kadınların yanında bize destek veren tüm kişilere,kurumlara,teşekkür ederim.sizlerin sayesinde belki birgün Nimet Çubukçu da kadın olduğunu hatırlar ve buraya gelmenin ne zor olduğunu anlar.hakkımızı en yakın zamanda almak dileğiyle...

LÜTFEN SESİMİZİ DUYUN VE DESTEK OLUN

Gamze Hanım, mağduriyetimizi çok güzel dile getirmişsiniz.1969 doğumluyum 7 yıl özel anaokulunda 7 yılda Milli Eğitimde anasınıf öğretmeni olarak çalıştım.Toplam 14 yıllık sigortalı çalıştım.Yapılan protokole güvenerek özel anaokulundan İstifa ederek Milli Eğitimde çalıştım.Hayatta tek idealim devlet kadrosunda anasınıf öğretmeni olarak çalışmaktı.Birkaç kez tercihlerimi içeriye verdim. Puanınız yeterli değil deyip atamamı yapmadılar.En son müracatımda 70 puan almıştım.40 yaşından 11 gün aldığım söylenerek atamam yapılmadı.Eğer müracaatımı içeri alsaydılar kesin atanacaktım.Çocukları ve mesleğimi seven biri olarak böyle bir mağduriyetten dolayı çok üzülüyorum ve öğrencilerimi özlüyorum.Zamanın Milli Eğitim Bakanının yanlış eğitim politikası yüzünden atamamız yapılmadı.Şimdi sınıf öğretmenlerini görevlendirerek ve 30-40 puan alanların atamalarını yaparak açığı kapatmaya çalışıyorlar.Bizim gibi deneyimli öğretmenlerin ne günahı vardı.40 yaş mağdurlarına yapılan büyük haksızlık.Umarım Sayın Bakanımız Nimet ÇUBUKÇU sesimizi duyar ve bizede destek olarak mağduriyetimizi giderir.

40 yaş mağdurşyeti

öncelikle bu konuyla ilgilendiğiniz için size çok teşşekkür ediyorum.ben de 40 yaş mağduruyum 5 yıl devlet okullarında usta öğretici olarak görev yaptım.göreve başladığım yıllarda 40 yaşımdan gün almamıştım o yıllarda ssk lı olarak çalışmış olmama rağmen sözleşmeli alımda geçmiş yılların dikkate alınmamasını büyük bir haksızlık olarak görüyorum mağduriyetimizin kasım atamalarına kadar giderilmesini istiyorum.

40 yaş engeli

lütfen bizim sesimizi duyun. 2000 yılından beri okul öncesinin yaygınlaştırılması için çalışan, neredeyse her sene farklı bir okulda sınıf hazırlayan, kendilerine aöf den mezun olunca öğretmen olarak atanacaksınız denen , yıllarca kadrosuz usta öğretici olarak çalıştırılan biz okul önceciler . şimdi 40 yaşında oldunuz artık sizi kadrolu ve sözleşmeli alamayız dendi. bunca emek boşunamı? lütfen bizide düşünün.
Meb. daha önce okul öncesi öğretmenliğine 2009 eylülde atadığı kadar öğretmen atasaydı bizler 40 yaş engeli ile karşılaşmadan atanacaktık. Ama olmadı. Sonuçta yıllarca az paraya, yarım sigortaya çalıştırıldık. Azimle görevimizi yaparken kadroya alınma umudumuzu yitirmedik. Görevimizi en iyi şekilde yaptık.(bunu teftişimizi yapan müfettişler,okul müdürleri ve velilerden aldığımız dönütler destekliyor.)
Bizler ilk defa atanmıyoruz! Yıllarca meb. Bizi kanun hükmünde kararname ile atadı,lütfen engelimizi kaldırın.

40 yaş mağduru

lütfen bizi atayın. okul öncesinde ,2000 yılında başlayan usta öğretici çalıştırma uygulaması 2009 da son buldu.biz usta öğretici olarak yıllarca az paraya ,yarım sigortaya,meb in okullarında istekle ve azimle çalıştık. birçoğumuz her sene faklı okullarda sınıf hazırladık. işimizi şevkle yaparken AÖF den mezun olduktan sonra göreve ilk başlarken söylendiği üzere kadroya alınmayı bekledik. olmadı. kpss sonucu okul öncesi öğretmen alımı yeterli sayıda yapılmadığı için atanamadık.ancak 2009 eylül atamalarında atanabilme umudu doğdu. başvurumuz onaylandı ama ertesi gün 40 yaştan gün aldınız sizi atıyamayız diye bir telefonla haber verildi.
Biz ilk defa görev almıyoruz. biz tecrübeli görevini en iyi şekilde yapan ( teftişimizi yapan müfettişler , okul müdürleri ve velilerden aldığız dönütler bunu doğruluyor.)bu mesleğe çok emek vermiş insanlarız. lütfen bizi duyun ve atamamızı yapın.

1969 doğumlu olmak

Teşekkürler Gamze hanım teşekkürler politika dergisi.İçinde bulunduğumuz durumun ne kadar zor, bir okadarda hakkaniyetsizce olduğunu gören ve bizi bu konuda yalnız bırakmayan tüm kişilere ve kurumlara sonsuz saygılar

40 yaş mağduru

Kırk yaşından gün aldım almaz olaydım dedirttiler bana. Yatıyorum kalkıyorum aklımda aklımdan bir türlü çıkmıyor, psikolojik çöküntü içindeyim. Ücretli öğretmenlik yapıyorum kimse 40 yaşındasın, çalışamazsın demiyor bu nasıl bir çifte standart bu meslekte dinamizm gerekiyormuş 40 yaş sınırı sözleşmeye, kadroya alırken dinamiğin kalmamış; ücretliye alırken çok dinamiksin demek kendilerine mantıklı ve tutarlı geliyor mu yoksa hala gün kurtarma politikalarına devam onun için mi? Sadece 40 yaşından gün aldık, yüz kızartıcı bir iş yapmadık hem öğretmenlik görevine yeni başlamadık 9 yıldır usta öğretici olarak çalıştım. Ama şimdi 40 yaştan gün aldığım için suçluyum böyle bir şey olamaz. 80 yaşımıza girmedik, 40 YAŞIMIZDAN GÜN ALDIK, O ZAMAN BİZİ ÇÖPE ATSINLAR, BİZ BİR İŞE YARAMAYIZ ARTIK. 9 yıldır usta öğretici statüsünde çalışırken bu yaşa geldim! Yıllardır yenilen haksızlığa bir haksızlık daha..
Hâlbuki her yerde görev yapmaya hazırdım. HUKUKA AYKIRI HAREKET EDİP YAŞIMIZI KÜÇÜLTENLERDEN Mİ OLMALIYDIK, O zaman Devletimiz neden var.
Kırk yaş engeliyle dışarda bırakılmamız rencide edilmektir. Zor şartlar altında okuyup gayret ve çabamız bilinseydi birey olarak bir kadın olarak bize gereken önem verilirdi. Bu durum okumakta olan yetişkin kadınlarda büyük bir hayal kırıklığı oluşturdu.Kadını yaşından dolayı cezalandırmak mı gerek anlayamadım.Yaşımız gereği yetişkiniz tecrübeliyiz en verimli çağımızdayız. Emeklilere bile görev verilirken bizimde haklarımız bize teslim edilmeli sayın yöneticileri sesimize kulak vermeye davet ediyoruz.
Okul öncesi sevgi, şefkat, bilgi, beceri ister. Öğretmenlik bilgilerini aktarabilme becerisidir bu da yetenek ve meslek aşkıyla olur. Öğretmenlik bir ihtisas mesleğidir, konuya vakıf olan onca öğretmen varken rafa kaldırmak hakarettir. Artık hiçbir şey olamadıysan öğretmen de mi olamadın devri geçmeli. işi mesleğin ehline teslim etmeli.
Sözleşmeli alımda bana sayfa açıldı hatta tercihlerim onaylandı. Sonrada beni allak bullak eden tüm umutlarımı ve hayatımın bu son şansını geri aldılar. Bunca öğretmenin emegi ve umutlarıyla oynanmasının bedeli bu olmamalı.
Lütfen 40 yaştan dolayı mağdur etmeyin.

40 yaş okulöncesinin işi bittimi şimdi?

sayın hocam sizler gibi duyarlı büyüklerimiz sayesinde sezimizi belki duyurabiliriz,zira bizleri bireysel olarak hiçbir birim ciddiye almıyor.lütfen, binlerce emek vermiş okulöncesi öğretmenlerin sesi olmaya devan edip,takipcisi olunuz, minnettarız. size ve derginize çok çok teşekkür ediyorum.saygılar

yıllarca 3 kuruşa eksik sigortayla boşamı çalıştık

ustaöğretici olarak her sene kadroya geçeceğiz umudu ile bekledik ve çalıştık.yıllar önce dava açıp hakkımızı arasaydık kazanırdık. ne hikmetse hak eden hakkını doğal bir şekilde elde edemiyor ülkemde.birçok arkadaş dava açmaya şimdi başladık, bunun sonu insan hakları mahkemesine kadar gideceksede gideceğiz çok kararlıyız.apartman kapıcımız benden daha güvenceli ve fazla ücretle çalışıyor.belediyede kadrolu, sokak süpüren çöpcü benden daha fazla ücret ve güvenceyle çalışıyor.ücretli olarak görev yaptığım okulda müsdahdem benden daha güvenceli ve fazla ücretle çalışıyor.onları küçümsediğimden değil ama üniversite mezunu bir öğretmene verilmeyen değeri göstermek için kıyasladım.yeni tanıştığım birisine öğretmen olduğumu söylemekten korkuyorum,çünkü arkasından hangi okulda olduğum emekliliğe kaç senemin olduğu sorularını cevaplamam gerekiyor.yeri geliyor 4-5 ayda okul değiştirmekten sabit bir iş yerimin olmadığını söylemekten utanıyorum.oğlum hangi okulda çalıştığımı takip edemiyor.bu artık bizler için bir işkence olmaya başladı.çalıştığımız okul müdürleri bile ücretli öğretmenlere 2.sınıf vatandaş gibi davranıyor.milli eğitim bakanlığına bağlı en son çalıştığım okulda, müdürümün fazla mesai yapmam için baskı yapmasından,sen yapmazsan bu paraya çalışacak çok öğretmen var sözlerinden sonra,okuldan ayrılp özel eğitim okuluna geçtim. yaşadıklarım utanç verici birşey ama gerçek ,dahada vahimi müdürümün okulda görevini layıkıyla yapan bir öğretmenden çok paraya muhtaç birini arıyor olması.tüm bunlar öğretmenlik mesleğine verilmesi gereken değerin, verilmemiş olmasından kaynaklanmıyormu? bazı güçler eğitimi çökertmek için mi bunu yapıyor? sorusu aklıma gelmiyor değil.burada yazılara dökemediğimiz da okadar çok sorunlarımız varki,biz ustaöğretici olarak yıllarca sabırla birçok şeyi sineye çekerek çalıştık.ARTIK YETER ,ücretli olarak bu böyle devam etmiyecek, madem 40 yaşındayız diye saf dışı edildik bizde ülkemizi insan hakları mahkemesine şikayet etmek zorunda kalacaksakta bunu kesinlikle yapacağız.

okul öncesi öğretmenlerinin 40 yaş sorunu

bende yıllarca usta öğretici olarak calıştım devletime mesleğime seve seve hizmet ettim şimdi 40 yaşından ğün aldım diye atanamamak cok büyük haksızlık işi bilen ve emek vermiş bizleri şimdi birkenara itmek adil değil boşunamı üniversite okuduk şimdi okulöncesi öğretmenliginde bu kadar acık varken bizlerinin atanamayıp diğer branşlara kurs verılerek bu işi yaptırmak ne kadar dogru bunu tüm millieğitim camiasına sormak istiyorum. sayın bakanın bir kadın ve anne duyarlılığıyla bu konuya yaklaşacağını rica ve aynı zamanda ümit ediyorum gercekten usta öğretici olarak calıştığımız da cok zorluklar cektik inanın aldıgımız ücret yol paramızı karşılamaya yetiyordu bu araştırıla bilinir.ama çocukları sevdigimiz icin bu fedakarlıklara katlandık .

bende sizin gçbi kırk yas

bende sizin gçbi kırk yas magduruyum 4 senedır usta öğretici olarak çalışıyorum artık bu soruna bir çözüm getırılmesını istiyorum yıllardır gösterdiğim çalışmalarımın emeklerımın karşılığı bu olmamalı

40yaş mağduru

bende mağdur insanlardan biriyim 05/09/1970 dogumluyum atama yapıldığı zaman 40 yaşından 13 gün aldığım için mağdur oldum.Okulöncesi öğretmenliğini evli iken okudum,çocuklarıma ve aileme ayıracağım zamanın çogunu kitaplara ayırdım.
İnanın psikolojim çok bozuldu,emeklerimizin karşılığını alamadık maalesef.
Müracat etmediğimiz yer kalmadı,ümit ediyorum ki bizim sesimizi duyan olur.
LÜTFEN ARKADAŞIMIZIN MEKTUBUNU SAYIN BAKANIMIZA ULAŞTIRINIZ..........

08 eylül 1970 doğumlu olmanın acısı

Sayın site yöneticilerine duyarlılıkları için teşekkür ederiz. Ne olur basın olarak bu işin peşini bırakmayın, insanın 10 günle 10 yıllık emeğinin gitmesi çok acı birşey,bize destek verin lütfen,takipçisi olun. Danıştay bizim haklarımızı göz ardı etmesin, Çünkü arada MEB İLE YÖK ARASINDA imzalanmış bir protokol var. Devletimize güvenemezsek kime güveneceğiz biz. Teşekkür ederim.

yaş mağduru

politika dergisine sesimizi duyurduğu için sonsuz teşekkürler

sigortamız ödenmedi şimdi de ödenmiyor

Durumumuz içler acısı. Usta öğretici olarak çalıştığımız yıllar içerisinde sigortamız eksik yatırıldı.2008 yılında halk eğitimlerde çalışan usta öğreticilerin gayretiyle sigortalarımız 2- 3 aylığına da olsa tam yatmaya başlamıştı.Fakat usta öğreticiliğin yürürlükten kaldırılmasıyla bizi bu sene ücretli öğretmen statüsünde çalıştırmaya mahkum ettiler ücretli öğretmenlikte de yine sigortamızın eksik yatırılması bizim hiç bir zaman emekli olamayacağımızın göstergesidir.7 yıldır Meb e bağlı anasınıflarında çalışıyorum ama 3 yıllık sigortam ödendi 4 yıllık kaybımın hesabını kim ödeyecek ben hangisine yanayım ,9 yıl emekliliğime kalmış ama sgk tam ödenmediği için 19 yıl çalışmam gerktiğinemi yanayım yoksa 40 yaş mağduriyetimemi inanın şaşırmış bir halde bu işin olumlu sonuçlanmasını bekliyorum.

40 YAS MAGDURIYETI

GAMZE HANIM SIZE COK TESEKKUR EDERIZ BIZLERIN SESINI DE DUYURDUGUNZ ICIN GERCEKTEN COK MAGDURUZ BIZLER YILLAR YILI UNIVERSITE MEZUNU OLARAK CALISTIK.BAZILARIMIZ OKULONCESI OGRETMENLIGI IKINCI UNIVERSITE OLARAK OKUDUK .UZUN SURE KADROSUZ USTA OGRETICI OLARAK CALISTIRILDIK EGITIMSENIN ACTIGI DAVA SONUNDA KADROSUZ USTA OGRETICI KALKTI. FAKAT OLAN BIZ YAS SINIRINA TAKILDIGIMIZ ICIN 10000 SOZLESMELI OKULONCESI OGRETMENLIGE BASVURAMADIK.BU MAGDURIYETIMIZIN GIDERILMESINI ISTIYORUZ TESEKKURLER

40 yaş mağduriyeti

Öncelikle bu konu ile ilgilenen herkese her kuruma teşekkür ediyorum.Bizler bir anda öyle savunmasız,çaresiz ve kimsesiz kaldık ki Allahım bu duyguyu kimseye yaşatmasın.Düşünün bir anda bütün hayalleriniz yok oluyorya da elinizden alınıyor. Niye çünkü siz kırk yaşınızdan bir kaç gün aldınız.Suçlusunuz,yaşlısınız,YALNIZSINIZ,sizin sizi koruyan, haklarınızı savunan kimseniz yok,siz zaten bu ülkede okumadınız,bu devlette çalışmadınız,hatta siz yaşamadınızda.Eğer biz bu devlette çalışmış olsaydık biz de diğer çalışıp istafa edip, işini beğenmeyip gidip fakat sonrasında en emin yer devletmiş deyip devletin yeniden kucak açtığı yaş maş da aramadığı elemanlarından olurduk.Eğer biz bu devlette okumuş olsaydık usta öğretici olmaz öğretmen olurduk.Eğer biz bu devlette yaşıyor olsaydık bir Allahın kulu çıkarda sesimizi duyar bizi kaile alır insan yerine koyar ordan buradan okul öncesi öğretmeni aramazdı.Arkadaşlar boşuna hayal kurmayın bizi kimse duymuyor,umurlarında da değiliz.Ben artık hayal kurmuyorum.Arada eski velilerimi görüp öğrencilerimle kucaklaşıp geçmişte yaşıyorum.Bize yapılan haksızlığı unutmaya çalışıyorum.Atanan okulönceci arkadaşlardan kimseyle konuşmak istemiyorum.Çünkü kendimi itilmiş suçlu hissediyorum.Söyleyecek yazacak çok sözüm var kendimi de iyi hissetmiyorum.Arkadaşlar söyleyin hala yine hayal kurmaya devam edeyim mi? Bir gün belki yine çalışırım diye kitaplarımı malzemelerimi saklayayım mı?Arkadaşlar söyleyin ne yapayım?

Palamut ilköğretim okulu

Antalya kaş palamut ilköğretim okulu müdürü hep aynı sınıfa gelip herkese birşey deyip kızarak gidiyor ve bizi dayak atıyor ondan biz 7/A olarak şikayetçiyiz.müdür:emir bulut.

40 yaş

Evet Arkadaşlar bende sizler gibi aynı durumdayım. Sayın Bakanımız, bizleri de görün ve duyun lütfen

40 yaş

mağduriyetimizi çok güzel ifade etmişsiniz.size sonsuz teşekkür ederim.sayın bakanım lütfen sesimizi duyun bize yardımc olun

40 yaş mağduru arkadaşlar

arkadaşlar beni memurlar netten tanıyorsunuz ben meclisteki bütün milletvekillerine mail atıyorum sizlerde atın bunu neden yaptığımı yazayım mhp bizi için kanun tasarısı hazırladı eğer bizler milletvekillerine mail atarsak birimizden birimizin mailini okurlar ve tasarı mecliste görüşülürkende bize destek verirler diye düşünüyorum sizlerden ricam bol bol milletvekillerine mail atın 550 milletvekiline de ihmal etmeyin bu işi kazanmak için savaşmalıyız

Ayten hanım mail atacağımız

Ayten hanım mail atacağımız milletvekillerinin adreslerini yazarsanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler

40 YAŞ MAĞDURU

arkadaşlar hemen eğitimsenin sitesine girin

HAKSIZLIK

1-1,5 MİLYON öğrencinin katsayı sorununa çözüm bulmaya çalışılıyorda, bizim haklarımız neden göz göre göre gasp ediliyor, ne bu şimdi onlarınki hak da, bizim uğradığımız haksızlık ne, lütfen verilen sözler tutulsun artık, bu mağduriyet sona ersin,bize sahip çıkılsın.Bir insanın hayatı söz konusu, bu kadar basit olmamalı.

40 yaş mağdurluğu

Nesrin Hanım tamamıyle size katılyorum. Neden bu katsayı bu kadar önemli anlamıyorum burada en büyük mağduriyeti yaşayan biz,yıllarca çalıştırılıp daha sonra da sana kadro vermiyorum denilinip bir kenara atılan biz bu kadar ihtiyaç varken olan hakkımız verilmiyor. üstelik yıllarca yüksek puanlarla açıkta kalan biz hepsinin üstüne tuz biber sınıf öğretmenlerinden bizim bölüme öğretmen çalıştırlıyor.Lütfen Ahmet'in hakkını Ahmet'e Mehmet'in hakkını Mehmet'e versinler işin ehli olanlara işlerini versinler.Velhasıl konunun neresinden tutsan elinde kalıyor. ALLAH sonumuzu hayır etsin. inşallah hakkımızı olan kadromuzu alırız.eğitim sen'den ne haber var bilgisi olan bizizde bilgilendirsin.

ayten hanım, mail adreslerini

ayten hanım, mail adreslerini gönderirseniz sevinirim.

Hatay'ın bütün öğrencileri sesleniyor...

Sayın Nimet Çubukcu ben Hatay'dan Pınar. SBS sınavlarına giriyoruz, çok çalışıyoruz ama siz de bize hiç yardım etmiyorsunuz.

Lütfen şu sağlık liselerinin ve Anadolu Lıselerinin puanlarını düşürseniz olmaz mı?

Geleceğimiz olsun istiyoruz. Evde oturup koca beklemek istemiyoruz. Puanları düşürseniz yüzümüzü güldürseniz çok seviniriz. Size yalvarıyorum lütfen bize yardım edin.

Eyyy Nimet Çubukcu duy sesimizi Hatay'ın bütün öğrencileri sesleniyor size yardım edin bizlere

Saygılarımla......

okulla ilgili

bn meslek lisesi öğrencisiyim 2 yıllık geçiş hakkımız geri verildi mi? bilgilendirirseniz çok sevinirim.....

40 yaş mağduru

Haksızlığa uğradımızı düşünüyorum.Verilen sözlerin yerine getirilmesini istiyorum.Kesinlikle protokole uygun davranılmamıştır.Lütfen,sesimizi duyun!

40 kere yaşayıp 40 kere düşünmek

Tüm bu yorumları yazan arkadaşlar düşüncelerinize sonuna kadar katılıyorum. Bence tam tersi kırk yaşını doldurmayanı öğretmen olarak atamamalılar.Çünkü adı üstünde"öğretmen" belli bir birikime sahip olmadan neyi nasıl öğreteceksiniz.Ben de 1963 doğumluyum. İnsanların fiziki yaşına değil öncelikli olarak ruh yaşına bakılmalı.Öğretmenlik ruhu ve heyecanı taşıyıp taşımadığına bakılmalı.Her yeni dersine yeni bir heyecan ve sevgiyle başlayıp başlamadığına bakılmalı. Ben her zaman bu duyguları yaşadım ve yaşıyorum.9 yıllık fiili öğremenlik geçmişim var.(ne yazık ki ücretli olarak)İşini hakkıyla yapan "ücretli"çalışan eğitimciler en az 2 yıl denetlenmeli. Eğer,ÖĞRETMEYİ gereği gibi yapıyorsa durumunda mutlaka iyileştirme yapılmalı.Çünkü ne kadar eğitim alırsanız alın uygulamadan kendinizi göremezsiniz.Böylelikle eğitimde kaliteyi ve işlevselliği arttımış, öğrenme ve öğretme ruhu tşıyan yüreklerin, ürünlerini alıp toplamak dururken umutlarını soldurmamış olursunuz.Ne dersiniz?40 yaşın üzerinde düşünmeye değmezmi?

40 YAŞ

Mağduriyetimizin giderilmesi için gerekenin yapılmasını yetkililerden rica ediyorum.Yeter artık!Bu saçmalığa bir son verilsin.

merhaba nimet hanım

size ne yazacağımı bilemiyorum beni anlamanızıda beklemiyorum sadece hayat hikayemi yazsam sanırım rahatlayacağım en azından sesimi duyan varmı beni önemseyen varmı onu öğrenmiş olacağım ben kırsal kesimde doğmuş ilköğrenimini orda tamamlamış babasının isteği ile farkınabile varmadan türkiyenin en batısına taşınmış bir gece konduda yaşama devam etmiş bir kız çocuğuyum. yine kendi tercihini yapamamış babası istedigi için (hoş babada niye istediğini bilmiyorya)kızmeslek lisesinde öğrenimine devam etmiş kapanmak üzere olan bölümden mezun olmuş birkişiyim. arkasından yüksek okul okuyup eve dönen fakat iş bulamayayan bulduğu iştede köle gibi çalıştırılan duygularını hiçesayan bir durumda kendine bulmuştur ve hayır bu benim sonum olamaz deyip tekrar deneyen ankara gazi üniversitesinden fakülte mezunu olan kız çocuğu tekrar ailesinin yanına dönmek zorunda kalır çünkü hala pasif işe yaramaz konumdadır hayatının en güzel 18 yılını eğitime harcamış yanlış tercihler yapmış bir öğretmendir fakat buna kim inanır kendisi bile inanmıyor çünkü geçen zamanda kendine güvenini kaybetmiş pasif bir insan konumuna düşürülmüştür .ve yine haykırma zamanı geldi nimet hanım bu kız çocugu 5 yaşından 27 yaşına kadar kurduğu hayali sizden istiyor bu kız öğretmen olmak istiyor o 1. sınıftayken aşık olduğu zeynep öğretmeni gibi
öğretmen olmaya karar verdiği tammmmmm 18 yıllık hayalini istiyor bunun için yapması gereken herşeyi yaptı dereceyle mezun oldu sonra ne oldu sen şu köşede dur dendi şimdi çürüyorum hergeçengün ölüyorum nimet hanım benim öğrencilerimi bana verin artık kpss den iyi puan alsam dahi kadro yok nu nasıl bir kader hepsini ğeçtik biryana birine aşık oldum bir yuva kurmak istedim ve terkedildim sebep zatımuhteremin benim gibi bir evkızıyla evlenmek istememesi iki üniversite bitir ve ev kızı ol bu duygu mithiş her gece uykularım delik deşik rüyalarımda öğrencilerimle buluşuyorum ben yaşıyormuyum sizce NEFES ALAMIYORUM DUY BENİ NİMET ABLA çevreme karşı başımı yerden kaldıramıyorum

40 yaş mağduruyum

Ben de 40yaş mağduruyum 9 yıl hizmet vermiş biri olarak çok üzgünüm.Severek yaptığı,takdir gördüğüm öğretmenlikten bu sekilde mağdur edilmem beni çok yaraladı.9 yıl dile kolay bir çok şeyden fedakarlık yaparak gönül verdiği mesleğinde böyle bir sonuca varmak geçekten acı.Ama hakkımı helal etmiyorum bize 2000 yılında hak verip sonra elimizden alanlardan sonra sizi görmezden gelip evinde yatarak sınavlara girip okulu bitirenlerden onlar evinde otururken bizler ücra köşelerde sınıf açmaya veya verilen sınıfları adam etmeye uğraşıyorduk şimdi onlar bizim açtığımız okullarda görev yapıyorlar hakkımı helal etmediğim gibi beddau ediyorum.

sbs ...

Biliyorum benim şikayetim biraz farklı ama lütfen sbs kalksın sizden isteğimiz budur.Sbs bizi olumsuz etkiliyor işallah sesimizi duyarsın Nimet ablacım lütfen !

okulda yapılan haksızlık

öncelikle bu size yazdığım 2. yazı oluyor.okulummuzda izmir tatili için öğrenciler seçtiler ama benim durumumda yok ama seçmediler.bir kaç gün sonra size göndereceğim mektupta her şeyi açıkı açık anlatmak istiyorum .ama o geziye gitmeyi o kadar çok istiyorum ki durumum yok ama size yeminedrimki mesele antalya ya da izmir deil.mesele bütün arkadaşlarım gidiyo ama ben gidemiyorum eğer okulumla iletişime geçerde gitmemi sağlarsanız dünyanın en mutlu insanı ben olurum ve sizi söz veriyorum eğer o geziye bende gidersem size 1 ay boyunca hayır dua sı edeceğim.ve inşallah gödereceğim mektup size ulaşır. adresim-okulum yavuz selim ilk öğretim okulu sınıfım:8H no:1265 bursa yıldırım. adım:bayram çelik ev adresim:ulus mahallesi yatır sokak no:2A telefon:05365246373

Mezunlara pedagojik formasyon sertifikası eğitim programı

Merhabalar 2006 Adnan Menderes Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezunum.4 yıl boyunca çeşitli dershanelerde Türkçe ve edebiyat öğretmenliği yaptım.En son çalıştığım kurumdan yaşadığım bir sağlık problemi nedeniyle rapor aldığım için ayrılmak zorunda kaldım.29 Mart 2010'da boşandım ve 6 aydır işsizim.Geçen yıl 71 Ales puanı ve 70 ortalamayla İstanbul Üniversitesine tezsiz yüksek lisans başvurusu yaptım ve mülakattan elendim.Şu an Antalya'da ailemin yanında geçici olarak kalıyorum ve 3 yaşında bir kızım var o da babasıyla İstanbul'da yaşıyor.Aylardır mezun öğrencilere verilecek olan pedagojik formasyon sertifikası programıyla ilgili net bir bilginin oluşmasını bekliyorum ki şu an eğer bu eğitim verilirse geçen yıllardaki gibi ağustos ayında başvuru yapılma ihtimali nedeniyle herhangi bir işe giremiyorum.Ben bu devletin bir öğretmeniyim mezun olduğumdan beri 5. sınıftan 12. sınıfa kadarki öğrencilere ders anlatıyorum.Ayrıca Çakmaklı Cumhuriyet Lisesi'nde ücretli öğretmenlik de yaptım.Mesleğimi seviyorum ve gerçekten iyi bir öğretmenim.Ama şu an birçok mezun gibi bu durumun getirdiği muammanın yanında ayrıca hem maddi hem de manevi sıkıntı yaşıyorum.Her gün internet üzerinde farklı haberler yayınlanıyor,her üniversite kendi mezunlarına bu eğitimi verecek deniyor.Ben üniversiteyi tamamen kendi emeğimle dershaneye gitmeden kazandım ve mezun olana kadar bulaşıkçılıktan garsonluğa kadar birçok alanda çalışıp dişimle tırnağımla bitirdim; ama şu an diplomam dershaneciliği ticarethaneye dönüştüren, haftada 60 saat ders anlattıran tüccarların önünde bir hiçten farksız.Sırf dershane öğretmeni olduğum için İstanbul'da indirimli akbilden bile faydalanamıyordum.Şimdi size şunu sormak istiyorum:Bu netleşmeyen durumdan dolayı hem çocuğumun yanına gidip İstanbul'a yerleşemiyorum( çünkü kabul edilirsem başka bir üniversiteye ,o üniversitenin olduğu şehre gitmeliyim) yine bu durumdan dolayı şu an bulduğum işlerde çalışamıyorum( çünkü ağustosta başvurular olursa şehir şehir dolaşmak zorundayım ve tabii her üniversiteye başvuru yapabilmek için para yatırmalı ve notere de para yetiştirmeliyim) şuan sistem elimi kolumu bağlamış durumda evet soruyorum ben ne yapacağım?
Bu kadar emek,mezun olmak için çekilen sıkıntı,mezun olduktan sonra dershanelerden görülen muamele...
Evet ben devletin okulunda öğretmenlik ve eğitmenlik yapmak istiyorum; çünkü bunu hak ediyorum.Ama gerek bu belirsizlik gerekse üniversitelerin torpil döngüsü bu hakkımı elimden alıyor.Yasalardaki eşitlik hakkımdan faydalanmak ve devletimin ben ve benim gibi gençlerine vaat ettiği pedagojik formasyon eğitimini alarak öğretmenlik alanındaki eksiklerimi gidermek ve kadroya geçme hakkıma kavuşmak istiyorum.
Siz yetkili mercilerden artık bu duruma bir çözüm bulmanızı istiyorum. Açıköğretim fakültesi ve uzaktan eğitim de formasyon sertifikasını almak için bir çözüm olabilir ki zaten dershanelerde kazandığımız maaşla 3000 TL(Yıldız Teknik Üniversitesi 2009-2010) gibi rakamları ödeyebilmek çok zor.
Gerçekten çok zor durumdayım ve benim gibi birçok mezun var. En kısa zamanda pedagojik formasyon eğitimi sertifika programıyla ilgili YÖK'ten net bir açıklama yapılmasını talep ediyorum.
Eğitimle kalkınacak bir devlet için dershane öğretmeni bile olsam, bir öğretmenin ya da uzman öğreticinin diplomasını ve verdiği emeği hiçe saymak bu ülkeye yakışmıyor.Dershanelerde ezilmeye mahkum edilen bizler okullardan faydalanamayan öğrencilere üniversite, anadolu ve fen liselerinin yolunu açıyoruz.Lütfen, artık dayanacak güç ve zaman kalmadı !
Bir an önce bu sorunu bir çözüme kavuşturun.

Saygılarımla
Esma Melek/1983/Rize

40 yaş sınırı

Değerli Bakanım, Siz benim için iki nedenle önemli ve farklısınız; her şeyden öncekadın ve anasınız yani vicdanınız, algılamanız, hayat içindekiduruşunuz ve sorunlar karşısında geliştirdiğiniz çözümler (her nedenli mevcut sistemsel özelliklere ve mevcut bürokratik yapılanmaya isteristemez uygunluk arz etse de) kadınca, vicdanlı ve daha hakkaniyetli.Şahsım için önemli oluşunuzun ikinci nedeni ise; göreve geldiğiniztarihten bu yana gerçekleştirdiğiniz uygulamalar gayet tutarlı, akılcıve Bakanlığın yerleşik bürokratik kalıplarına rağmen gayet ilerlemeci(ilerici değil). Umarım yolunuz da şansınız da çok açık olur ve siztarihe “bu Türk evlatlarına güzel bir sistem hazırlamayı başarankadın Milli Eğitim Bakanı” olarak geçersiniz.

40 yaş

bu yaş haddi olayı tamamıyla saçmalık.azmiyle bir yere gelmek isteyenlere engel olmamak lazım aksi destek olmak şart.türkiye cumhuriyeti devleti böyle komik olgulara takılmamalı.aslında 40 yaş kadının en verimli olduğu dönemdir.üretkenliğini baltalamaya kimsenin hakkı yoktur.hiçbir ülkede yaş haddi saçmalığı yoktur.hani ülkemiz çagdaş medeniyet seviyesine çıkmak için her bakımdan modern oluyordu.çağdaşlık bunun neresinde kaldı.sizin yaptığınız artık belirli yaş üstü insanlarımızın evinde oturması ölümü beklemesi.bize bir fırsat verin.bizlerin neler yapacağını ve ne kadar çalışkan olduğumuzu görün.biz ihtiyar değiliz.hayat 40 daha yeni başladı.bırakın dar çerçeveli bakış açınızı artık bakış açınızı genişletme zamanı geldi geçti.kadınlara fırsat verin.bizler çok hevesliyiz.gençlerden daha üretken olabiliz.yeni işe başlamanın heyacanıyla daha güzel şeyler başarabiliriz.biraz emeğe saygı yaşa saygı.kadına saygı

hizmetli isteği

sevgili bakanım ben bu mektubu bartın ilinden yazıyorum.üç çocuğum bedil ilköğretim okuluna gidiyor.okulumuzda sadece bir hizmetli bulunmakta.oda işlerin hepsine yetişemiyor,bu yüzden okulun tuvaletlerine. ve okul içine pislikten girilmiyor.çocukların mikrop kapması çok kolay isterseniz gelin görün umarım enkısa zamanda buolaya çözüm bulursunuz.1.sınıflar bile temizlik yapmaya çalışıyor.eleceğimiz olan çocuklar mikroplar içinde eğitim görmeye çalışıyor.saygılar çocukları çok düşünen bir anne

ÖĞRETMENİMİN GİTTMESİNİ İSTEMİYORU

sevgili nimet çubukçu ben sultanbeyliden ali onur kıcı sultanbeyli merkez ilköretim okuluna gidiyorum 4/sınıfında okuyorum sizden ricam lütfen esra bulut sınıf öğretmenimizi göndermeyin lütfen bu meesajı alırsanız ve istediğimi yaparsanız çok mutlu olurum SAYGILARIMLA...

aol .kredi düşürülsün

SAYIN BAKANIM aol.lisesinde okuyan bütün ögrenciler icin krediler cok yüksek bu kredileri düsürün lütfen bizde üniversite okumak istiyoruz artık yaşlandık bizim icin kredileri düsürün 192 kredi cok fazla nasıl mezun oluruz.bizim icin öncelik tanıyın SAYGILARIMLA

SAYIN BAKANIM aol.lisesinde

SAYIN BAKANIM aol.lisesinde okuyan bütün ögrenciler icin krediler cok yüksek bu kredileri düsürün lütfen bizde üniversite okumak istiyoruz artık yaşlandık bizim icin kredileri düsürün 192 kredi cok fazla nasıl mezun oluruz.bizim icin öncelik tanıyın SAYGILARIMLA

düz lise

ben düz liseye gidiyorum . şuan gittiğim düz lise gerçekten çok kötü . bu sene anadolu olmuş bir lisenin kalmış düz 9. sınıflarına geçiş yapmak istiyorum . hocalarımda gitmem taraftarında çünkü lisede derslerim çok iyi . bugün gidip o lisenin müdür yardımcısı ile görüştüm . ilk başta beni almak istide ama sonra böyle birşey yok dedi . fakat düz liseden düz liseye geçiş olduğu söyleniyor . lütfeeeeeeennnn buna bi açıklık getirin .

40 YAŞ MAĞDURU!...

Okul Önceci...2009'dan bu yana 40 yaş sorunu hala çözülememiş:((Umut ediyorum ki,2011'de yaş sınırı kaldırılır.yorum yazan arkadaşlara katılıyorum,fazla söze gerek yok...mağdurum ben mağdurum...:((

40 yaş

Arkadaşlar 40 yaş sorununun giderilmesi için çok şey yaptık ve son kez birşey daha yapmak istiyoruz 17 mayıs salı günü saat 11 de ankarada toplanıpbasın açıklaması yapacağız bizi yanlız bırakmayın.TLF:05063830012

Yeni yorum gönder

Bu alanın içeriği gizli tutulacak ve açıkta gösterilmeyecektir.
Doğrulama
Dikkat: Sitemize üye olan takipçiler "Doğrulama" uygulamasından muaftır.