Tek el’in TEKEL’lisi Olmak!
Şubat 2, 2010 Gönderen: Nuran TALAY
Önce özelleştirildi TEKEL ve beraberinde işçiler.
- Nuran TALAY içeriği
- 1265 okunma

- Rastgele Bir Makaleye Git

Önce özelleştirildi TEKEL ve beraberinde işçiler.
Tüm politika kitabı fırsatları için tıklayın !
Politika Dergisi İnternet Sitesi en iyi aşağıdaki tarayıcılarda çalışır. Belirtilen link üzerine gelip lütfen tarayıcılardan birisini indiriniz ve bu tarayıcı ile sitemizi ziyaret ediniz:

Politizasyonu Destekliyoruz.
Apolitik Kalmayın!

Oku / İndir / Tüm Sayılar
Tüm tarih kitabı fırsatları için tıklayın !
| İçerik | Yazar |
|---|---|
| Bedel | Deniz BORAN |
| Var mı Öyle Bir Babayiğit? | Dr. Gökhan Cebeci |
| Yıldönümünde "Arap Baharı", Değişen Ne? | Erhan SALMAN |
| Hukuk Fakültelerinin ve Baroların Varlık Nedeni Nedir? | Burhan İŞCAN |
| Zamanın Stratejik Muamması: Osmanlı-2 | Koray CANSES |
| İdeolojilerin Sonu | Aziz KARAYEL |
| Değişimin Neresinde: ABD – İsrail İlişkileri | Hakan AYDIN |
| ABD’nin (Ne Kadar) Değişen Savunma Politikası? | Hakan AYDIN |
| Putin’i Anlamak: Rus Politik – Ekonomisi | Hakan AYDIN |
| Düzen Değişmeli | İlhan Deniz BORAN |
| İçerik | Yazar |
|---|---|
| Suriye, İran ve Ortadoğu'da Kuvvetler Dengesi | George Friedman |
| Dialektik İslam ve Güncel Kapitalizm - 1 | Eren ERDEM |
| Batı Propagandasıyla Mücadele Etmeden Dünya Değiştirilemez | Andre Vltchek |
| Suriye Düşerse, Türkiye de Düşer | Banu AVAR |
| Demokrasi Yüklü Eşekler | Eren ERDEM |
| Bankalarımız CIA Denetimindedir | Bülent ESİNOĞLU |
| Teknoloji Casusluğu | Nurullah AYDIN |
| Asıl Kartondan Kaplan Yaratma; Gaflettir, İhanettir! | Mehmet Halil ARIK |
| Muhteşem Memleket | Fevzi Moray |
| Fethullah Gülen Bu Kelimenin Anlamını Biliyor Mu? | Eren Erdem |
Politik Kütüphane için kaynak önerilerinizi bağlantı adresi ile birlikte Kutuphane@PolitikaDergisi.com adresine e-posta göndererek belirtebilirsiniz.
Yorumlar
2 sene tütün depolarında
Şubat 3, 2010 Gönderen: Hakan TOĞA, 2 yıl 2 gün önce
Yorum No:1692
2 sene tütün depolarında yatarak 1500 lira maaş alırken kimse hak hukuktan bahsetmedi.Maden ocaklarında insanlar 2 kuruş için can verirken tekel işçileri biz yattığımız yerden para kazanıyoruz vicdanımız rahatsız diye o insanlar için eylem yapmadı.Çalıştıkları yerde iş bitince kadro boşaltılınca ve artık çalışarak para kazanacaklarını duyunca eyleme koyuldular.Tekel eylemi çok önceden bitmiştir.Artık eylem ideolojik bir kimliğe bürünmüştür amaç hak hukuk falan değil komünizmle yıkanan beyinlerle yapılan devlete karşı isyandır.Bu ülkede yaptığı işin karşılığını alamayan milyonlarca insan var gerçekten hakkı yenenlerin eyleminde her zaman destekçiyiz ama bu şekilde istismar edilen eylemlere de sonuna kadar karşıyız.
Komikleşmek
Şubat 3, 2010 Gönderen: Evren YELKANAT, 2 yıl 1 gün önce
Yorum No:1696
Hakan Toğa'nın yorumuna sadece güldüm. Neden mi?
1) Sen TEKEL'i özelleştirir,işçisini de boş depoya koyarsan, adam ben bunu onuruma yediremiyorum deyip,istifa mı edecek! Güldürmeyin adamı.
2) Maden işçileri önce kendileri eyleme gitsin de, Tekel işçilerinin onlara destek verip vermeyeceğini sonra konuşalım. İşçi sınıfı sindirildiği için ancak kendi canı yanınca cevap verebilmekteydi. Fakat artık işçi sınıfının bütünleştiğini ve "Genel Grev"e gittiğini net olarak görmekteyiz.
3) Tekel İşçileri çalışarak para kazanacağı için eylemde değil. Tam tersine bizi çalıştırın diyorlar. Yani senin söylediğinin tam tersine söylüyorlar. İşçi sınıfını dinlemediğin ya da Tayyip Erdoğan gibi ne dedikleri hakkında hiçbir fikrin olmadığı açıkça ortada.
4)Tekel Eylemi yeni başlamıştır. Yarın "Genel Grev" vardır. Diğer bir deyişle "Türkiye İşçi Sınıfı" sınıfsal kimliğine sahip çıkmaktadır.
5)Eyleme ideolojik deniyor. Bunu söyleyenler "faşist ve diktotaryal" eylemleri savunan Kapitalistlerdir.
Belirteyim, keşke eylem ideolojik olsaydı da, göğsümüzü gere gere söyleseydik.
6)Tekel İşçilerinin komünist olduğunu iddia etmek, ancak burjuva düşüncesinin bir yansımasıdır. Not olarak belirteyim, keşke komünist olsalar,haklarına sahip çıksalar.
Şu çok açık ve bellidir. Toplumdaki tüm çatışmaların kaynağı "Sınıfsal" kaynaklıdır.
Ülkücüler,kapitalistler,İslamcılar ve burjuvazi, işçi sınıfı karşısındaki yerini almıştır.
Kemalist ve Sosyalistler ise, her zaman olduğu gibi yine İşçi Sınıfı'nın yanındadır. İşçi Sınıfı ile kolkoladır.
Yabancının Roketini Yenecek "Türkiye İşçi Sınıfına" selam olsun.
1- Amaç çalışmak mı para mı
Şubat 3, 2010 Gönderen: Hakan TOĞA, 2 yıl 1 gün önce
Yorum No:1697
1- Amaç çalışmak mı para mı kazanmak bu ülkede herkes ekmeğine bakar,karnını doyurmaya bakar.Haketmediği parayı alınca ses çıkarmayan adamdan zaten haklı bir tepki beklenemez.
2-Eylemlerin nasıl ve kimler tarafından desteklendiğini herkes çok iyi biliyor işçi sınıfının diktatörlüğü ilkesiyle hareket eden ve devlete karşı hangi tür eylem olursa olsun desteklerini eksik etmeyecek olan sol örgütlerin rolünü de iyi biliyor.
3-Madem çalışmak istiyorlar o zaman neden 2 sene önce yapmadılar da bu eylemi şimdi özelleşince yapıyorlar.Çalışmadan kazanırken neden sesleri çıkmadı.
4-Doğru diyorsun aslında asıl mağdurların eylemi bitti işçi sınıfı laflarıyla dünyayı kandıran zihniyetin eylemi yeni başladı.
5-Eylemin şu an geldiği noktanın ideolojik olmadığını söylemek te yıllardır kalıplaşmış laflarla toplumsal etki yaratan ve henüz uygulandığı yerde bile işçilerin faydasını görmediği aksine uğruna insanların canlarının alındığı materyalist temele dayanan komünistlerin işidir nedeni de yapılanları meşrulaştırmaktır.
6-Bunu söylediğimi nerden çıkardınız anlayamadım ama sanırım yorumumu ve düşüncemi anlayamamışsınız Evren Bey.Tekel işçilerine asla böyle bir itham da bulunmadım.Sadece eylemin el değiştirdiğini ve gerçek mağdurların saf dışı kaldığını söyledim.Komünist olup haklarını savunsalar demişsiniz de Sovyetlerin komünizm uğruna yaptıklarını biliyoruz.Haklarını savunmalarına değil canlarından olmalarına neden olduğunu da biliyoruz.
Ülkücüler asla işçi sınıfının karşısında değildir.Ülkücüler işçi sınıfı laflarıyla komünizm propagandası yapanların karşısındadır ve hep olacaktır.İslamcılara gelince emeğin hakkı ve sınıf eşitliğinin en güzel örnekleri Kur'an'da verilmiştir.İslamı gerçek yaşayan birisi asla işçi ve emek haklarına karşı durmaz.Kemalistler değil de Leninistler komünizm maskesi altında her zaman işçi sınıfını kullanmaya devam edecektir.
Cevaben
Şubat 3, 2010 Gönderen: Evren YELKANAT, 2 yıl 1 gün önce
Yorum No:1700
Şimdi bu yorumun neresine cevap vereyim diye,epey düşündüm. Neresini düzelteyim dedim. Hadi son kez,kısaca bir kelam edelim de,bitirelim.
1)Senin ilk söylediğin önermeden hiç çalışmayan biri olduğunu çıkardım. Hiç gidip işçilerle aynı havayı soludun mu? Gidip sofralarını oturdun mu? Nasıl geçinirler,nasıl ısınırlar merak ettin mi? Bir insan ölüm orucuna neden yatar hiç düşündün mü? Adamlar bas bas bağırıyor. Biz zaten çalışıyorduk, fabrika özelleştirildi.Bizim günahımız ne diyorlar? Önce sosyalist olup maddeyi anlamalı demiş Atatürk, bende önce İnsan'ı anlamalı diyorum...
2)İşçi Sınıfının eyleminin sol örgütlerle ilgisi yoktur. Sol örgütler sadece İşçi Sınıfı'nı her zaman kitlesel olarak destekler. Biz zengin burjuvaların yanında olmaktansa, fakir işçi sofralarını tercih ederiz.
3)Fabrika özelleştiğinde de işçiler eylem yaptılar. Biraz araştırırsan bunu da görürsün.
4) Tekel İşçisi bugün halen açlık grevindedir. Senin gerçekleri görmeyişin, gerçeğin bu olduğunu değiştirmez. İşçi sınıfı direnmektedir.
5) Dünya'da komünist bir devlet hiç kurulmamıştır. (Sosyalizm bir geçiş dönemidir) Bu bir.
Siz kapitalistleri, Irak'tan,Afganistandan,2.Dünya Savaşı'ndan, Maraş'tan,Çorum'dan ve Bahçelievler'den iyi tanımaktayız bu da 2.
6) Gerçek mağdurlar saf dışıysa, açlık grevine giden kimlerdir. Merak ediyorum bu süreçte Ankara'ya gidip işçileri ziyaret ettiniz mi? Bildiğim kadarıyla da Ankara'ya yakın ikamet ediyorsunuz. Bir gidin bakın bakalım!!!
7)Sovyetler Birliği, işçilerin canını filan almamıştır,iftira etmeyelim. Önce Osmanlı tarihiyle yüzleşinde siz sonra sırayı Sovyetler'e getirin. Bugün bütün Avrupa ve Araplar, Osmanlı'dan ayrılıp, bağımsızlığını sağladığı günü şölen olarak kutlamaktadır.
8)Leninistler,komünist maskesi altında olurlar ne demektir. Her halde yeni bir kavram yarattınız. Komünizm "üretim ilişkilerini kökünden değiştirecek bir sistemdir", "Marksizm-Leninizm ve nihai tahlilde "Maoizm" ise bunun fikri altyapısını sağlayan bir ideolojidir.
9) İslam'ın ne kadar iyi uygulandığını ve ne mükemmel bir sistem olduğunu! İslam Devletleri'nde de ,Osmanlı'da da görmekteyiz. İslam köleliği nasıl meşrulaştırmıştır tarihte örneklerine bir bir rastlarız.
Hz.Ömer bir gün kölesine der ki: Ben bu deveden iniyorum,birazda sen bin.
Bunun üzerine Hz.Ömer adaletli bir insan olur da kimse şunu sormaz: Hz.Ömer'in neden bir kölesi vardır?
Sadece ülkücüler değil tüm kapitalistler "işçi sınıfının" karşısında mevzilenir. MHP iktidarında da "özelleştirme" adı altında ülkenin kaynaklarının nasıl peşkeş çekildiğini, işçilerin bu özelleştirmelere karşı nasıl direndiğini bire bir yaşayan ve gören biri olarak bizi kandırmanız da mümkün değildir.
Ben de işçi çocuğuyum merak
Şubat 4, 2010 Gönderen: Hakan TOĞA, 2 yıl 1 gün önce
Yorum No:1704
Ben de işçi çocuğuyum merak etmeyin ben de yaşadım bu sıkıntıları biz de gerektiğinde bu mücadelelere girdik işçilere karşı bir tutumum yok anlatmak istediğim sadece olaya her açıdan bakmak.Sadece işçi sınıfı,komünizm sosyalizm,kahrolsun devlet mantığıyla apar topar eyleme kalkışmak bu eylemin mağdurlar tarafından yapılmadığını gösterir.Ankaraya da gittim bizzat yerinde gördüm zaten ondan sonra gerçeklerin biraz farkına vardım.Sizin yorumunuzdan da görüyoruz ki amaç bu insanların uğradığı haksızlığın giderilmesi değil ideolojiye bir parça katkı sağlanması.Osmanlıyı da İslamı da görüşleriniz açısından değerlendiriyorsunuz hiçbirine katılmıyorum sadece gülüyorum.Bugüne kadar komünizme kimden hayır gelmiş ki işçilere gelsin.SAYGILAR..
Yine yanlışın var.
Şubat 4, 2010 Gönderen: Evren YELKANAT, 2 yıl 17 saat önce
Yorum No:1706
Ben sana işçi çocuğusun ya da değilsin demedim. Hiç çalışmamışsın bence dedim. Bu benim öngörüm tabii ki. Eğer tersi doğruysa söyleyebilirsin.
Sosyalistler, Kahrolsun Devlet sloganı atmazlar. Sosyalist dönem "devletin" tümüyle toplumu yönlendirdiği dönemdir. Komünist dönemde ise devlet zamanla yok olacaktır. O dönemin sloganı da "Kahrolsun Devlet" değildir. Bu sloganı anarşistler atar. Sosyalistlerle hiçbir alakası yoktur.
Benim yorumum beni bağlar. İşçi sınıfının her hak aramasında biz onların yanındayız. İşçi sınıfı, dostunu da düşmanını da yakından görmüştür.
Artık şu kızıllar,komünistler gibi ilkokul düzeyinde yaftalamaları bir kenara bırakın da, işin teorisine girin bakalım. Bizler neler diyoruz? Neyi savunuyoruz. Biraz araştırın ki mahçup olmayın.
GEÇ TEPKİ
Şubat 4, 2010 Gönderen: osman.altmisdort, 2 yıl 15 saat önce
Yorum No:1712
FABRİKALAR ÖZELLEŞTİRİLİRKEN ASIL TEPKİ GÖSTERECEKLER , ORTADA İŞ VE AŞ KALMIYANCA TEPKİ GÖSTERMELERİ SU ANDA SADECE KENDİLERİNİ KURTARABİLİR AMA ÜLKEMİZİN GLOBAL EMPERYALİSTLERCE SOYULMASINI ENGELLEYEMEZ. BABALAR GİBİ ÜLKE SATILRKEN BU ÜLKENİN ÇİFTÇİS
İŞÇİSİ MEMURU AKP'YE %47 OYLA İKTİDARA TAŞIRKEN HİÇ DÜŞÜNMEDİLER Mİ. YARIN BİZİM ÇOCUKLAR HANGİ FABRİKA DA HANGİ TARLA DA ÇALIŞACAK DİYE CUMHURİYETİN 80 YILLIK KAZNIMLARINI YAKLAŞIK 9 SENE İÇİNDE SATIN KURTULUN MANTIĞI İLE YABANCIYA PEŞKEŞ ÇEKTİLER. ŞİMDİ AĞLAMAK NE KADAR FAYDA EDECEK GÖRECEĞİZ.
ankarada Kent A.Ş işçilerine
Şubat 5, 2010 Gönderen: emrefidan, 2 yıl 8 saat önce
Yorum No:1741
ankarada Kent A.Ş işçilerine ülkücüler saldırmamış mıydı yahu?
kahrolsun emperyalizm
Şubat 5, 2010 Gönderen: Sevda EĞER, 1 yıl 52 hafta önce
Yorum No:1745
Bir kere hükümete karşı durmak başkadır, devlete karşı gelmek başkadır. Hakan Toga korkarım ikisini birbirine karıştırıyor ve Tekel İşçilerinin devlete yani rejime kastettiğini düşünerek 'devlete zeval vermeyin' diye feryat ediyor. Kaldı ki bu gün AKP ye en çok küfreden partidir MHP. Tekme tokat birbrine girenler onlar değil miydi geçen gün mecliste.
Tekel işçilerinin devletle-rejimle bir alıp veremediği yoktur. Konu AKP hükümetinin aşırı liberal tutumudur.
Tekel özelleştirmesi aslında teeee 1950'lere Menderes efendiye dayanır ve aslında o günlerden beri insanlar bangır bangır bağırmaktadır. Efendiler satmayın, diye!
Bir açıp okursanız, bir bakarsanız Cumhuriyet tarihine, sayfalar işçi eylemleriyle doludur. İnsani çalışma koşulları, ücret ayarlamaları ve özelleştirmelerin neticesi olan işsizlik mağduriyetleri için.
Bir tanesinde bile milliyetçi hareketi göremezsiniz, bir tanesinde olsun islamcı/ülkücü takımları göremezsiniz bu hak arayan insanların yanında. Çünkü onlar emperyalizmin yılmaz neferleridir.
Aynen söylediğiniz ve rahatsız olduğunuz gibi sol düşünce yanlarında olmuştur. Çünkü bilmiştir 'sol';
kurtuluş mutlak eşitlikle mümkündür. Hak eşitliğiyle, emeğe ve üretime dayalı ekonomik istikrarla mümkündür. İşçi köylü dayanışmasıyla mümkündür. işçisine sahip çıkmayan, köylüsünün mahsulünü tarlada bıraktıran sistem, çürümeye ve köleleşmeye mahkumdur.
Yazık ki canla başla verilen tekel mücadelesinde kazanılacak olası hak/haklar sizin gibi düşünenler içinde geçerli olacaktır.
Tekel işçisi yalnız değildir. Bu memlekette tek bir sosyalist kalana dek de yalnız kalmayacaktır.
Tek el’in TEKEL’lisi Olmak!
Şubat 6, 2010 Gönderen: izmirli97, 1 yıl 51 hafta önce
Yorum No:1753
Merhaba,
Birileri de görüyor ki Tekel işçisinin direnişi basit bir olay değil. O yüzden kuduruyorlar. Ancak çare yok. Cin şişeden çıktı. "Ben milletimin parasını yedirtmem" diye babalananlar geri adım atıp, 4-C kapsamının durumunu biraz iyileştirdiler. Ancak şaşkınlıklarının nedeni başka. Bir torba erzak ile yarım ton kömüre insanlar satın almaya o kadar alışmışlar ki, nasıl oluyorda dreniş devam ediyor diyorlar. Ve bir ilk daha. Türk halkı Tekel işçilerinin yanında. Saygı ve selamlar..
Yeni yorum gönder