Yorumunuzun ikinci kısmına katılıyorum, Lenin Marx'ı yaşatanlar arasındadır çünkü 1917 öncesi ve sırasında Marxismin revizyon çabaları zirve yapmış durumdadır bu halde Marxismi Lenin bize bildiğimiz haliyle gelmesini sağlayarak tarihte Marxisme inkarı zor ve takdire şayan bir yönelim getirmiştir.Ancak Marx'ı bugünkü anlamıyla avrupa merkezli bir aydın görmek büyük hatadır.Avrupa merkezli kavramını bugünkü anlamından ayırederek Marx'ın dönemini incelemeli, şöyle ki, 19.yy'da Avrupa demek dünya demektir.Bu yüzden dolayı sadece Avrupa'da gerçekleşmiş; 1848 devrimleri dünya devriminin prototipi ve bir denemesi olarak adlandırılmıştır. Yani Marx'ın yaratmış olduğu külliyat ve akım, esasında, bütün dünya üzerine yapılmış bir yorumdur. Neden 19.yy Avrupasını dünya olarak adlandırdığımızın sebebini derinlemesine incelemek gerekir ancak bu işi yapan pek çok tarihçi vardır ve yukarıda yazdığım bu işin sadece formülasyonundan ibarettir Sayın Emre.
Yorumlar
Yorumunuzun ikinci kısmına
Yorumunuzun ikinci kısmına katılıyorum, Lenin Marx'ı yaşatanlar arasındadır çünkü 1917 öncesi ve sırasında Marxismin revizyon çabaları zirve yapmış durumdadır bu halde Marxismi Lenin bize bildiğimiz haliyle gelmesini sağlayarak tarihte Marxisme inkarı zor ve takdire şayan bir yönelim getirmiştir.Ancak Marx'ı bugünkü anlamıyla avrupa merkezli bir aydın görmek büyük hatadır.Avrupa merkezli kavramını bugünkü anlamından ayırederek Marx'ın dönemini incelemeli, şöyle ki, 19.yy'da Avrupa demek dünya demektir.Bu yüzden dolayı sadece Avrupa'da gerçekleşmiş; 1848 devrimleri dünya devriminin prototipi ve bir denemesi olarak adlandırılmıştır. Yani Marx'ın yaratmış olduğu külliyat ve akım, esasında, bütün dünya üzerine yapılmış bir yorumdur. Neden 19.yy Avrupasını dünya olarak adlandırdığımızın sebebini derinlemesine incelemek gerekir ancak bu işi yapan pek çok tarihçi vardır ve yukarıda yazdığım bu işin sadece formülasyonundan ibarettir Sayın Emre.
Saygılar.